خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 11:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی

پیام تبریک فراکسیون اهل سنت مجلس به مناسبت هفته وحدت

فراکسیون اهل سنت مجلس با صدور پیامی فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت را به عموم مسلمانان جهان و بویژه ملت بزرگ و سرافراز ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت را به عموم مسلمانان جهان و بویژه ملت بزرگ و سرافراز ایران تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«إنّ هٰذه أمّتکمْ أمّةً واحدةً وأنا ربّکمْ فاعْبدون»

بلندنظری و دوراندیشی بی‌بدیل امام خمینی (رضوان الله علیه) در تأسیس هفته وحدت نقطه‌ای درخشان در تاریخ امت اسلام به شمار می رود که ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همه‌ی مسلمانان را در سراسر جهان بویژه ایران عزیزمان تحت تاثیر قرار داده است. هفته وحدت از طرفی به عنوان ایده‌ای متقن در مقابل تلاش های مزورانه‌ی مزدوران و جاهلان برای تضعیف امت واحده اسلامی، ایفای نقش می نماید و از طرف دیگر ضرورت رعایت اصل وحدت و انسجام در امور مختلف را به پیروان دین مبین اسلام یادآور می‌شود.

اهتمام خردمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بر اصل وحدت اسلامی و گرامیداشت هفته وحدت نیز بر تعمیق و تبیین جوانب مختلف این ایده‌ی بلند بنیانگذار کبیر انقلاب افزوده و امید را در دلهای ارادتمندان پیامبر مهر و رحمت زنده نموده است.

باید تصریح و تاکید نمود که امروز امت اسلامی و بویژه ملت بزرگ ایران در پیروی از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیازمندند. حمله بی‌رحمانه صهیونیست ها به مردم بی‌دفاع فلسطین، عملیات بزرگ و تاریخی طوفان الاقصی، نقش‌آفرینی محور مقاومت و ظرفیت بالقوه یک میلیارد مسلمان برای تأثیرگذاری در معادلات بین المللی، تنها بخشی از ضرورت ها و الزامات وحدت در میان امت اسلام را به ما نشان می دهند. همچنین در خصوص مسائل داخلی کشور نیز باید تاکید نمود که غلبه بر معضلات عدیده موجود و حرکت در راستای پیشرفت همه‌جانبه، جز با وحدت و همدلی و ایجاد امید و انگیزه در میان آحاد مردم و همه جریان های سیاسی میسر و مقدور نیست و به حکم آیه شریفه «وأطیعوا اللّه ورسوله ولا تنازعوا فتفْشلوا وتذْهب ریحکمْ» باید همگان در راستای رفع منازعات بیحاصل و مضر و ایجاد فضای تفاهم، همدلی و هم‌افزایی تلاش نمایند.

فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت را به عموم مسلمانان جهان و بویژه ملت بزرگ و سرافراز ایران تبریک عرض می نماید./

پایان پیام

  • کد خبر : 383629
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار